خرید تراورتن شکلاتی

تراورتن شکلاتی چه ویژگی هایی دارد؟

استعلام سریع

فهرست مطالب

 تراورتن شکلاتی از معروف ترین سنگ های ساختمانی پر کاربرد است. این سنگ کاربرد های گوناگونی دارد که مهم ترین و پرکاربرد آن به عنوان سنگ نما است. فلات مرکزی ایران از دسته مناطق با منابع زیاد سنگ تراورتن در جهان محسوب می شود. یکی از معروف ترین معادن این سنگ، سنگ تراورتن کاشان است. از معروف ترین سنگ های منطقه کاشان، سنگ شکلاتی تراورتن همراه با سورت های کرم می باشد. در ادامه این مقاله به ارائه توضیحاتی در مورد این سنگ معروف و زیبا می پردازیم.

معرفی سنگ تراورتن شکلاتی

از تجمع رسوبات کربنات کلسیم. بر روی یک دیگر در مناطقی که دارای چشمه های آب گرم هستند، سنگ شکلاتی تراورتن تشکیل می شود. این سنگ می تواند کاربرد های زیادی از جمله مصارف تزئینی داشته باشد. یکی از معروف ترین این سنگ ها، سنگ شکلاتی کاشان می باشد که با نام سنگ آقا محمدی نیز استفاده می شود. رنگ شکلاتی و کرم تراورتن کاشان، از دسته سنگ های خاص با مشتریان خاص می باشد.

دلیل به وجود آمدن رنگ شکلاتی در این سنگ، نفوذ مواد معدنی داخل آن به رسوبات است. سنگ تراورتن علاوه بر نما در قسمت های دیگر ساختمان نیز پر کاربرد می باشد، این سنگ دارای منابع مختلفی در کشور ایران می باشد و به همین دلیل تنوع در جنس ، رنگ و طرح این سنگ نیز بسیار است. تراورتن سنگی است که به طور معمول دارای موج و هاله در پس زمینه خود می باشد ولی با این وجود انواع یکنواختی نیز دارد.

قیمت تراورتن شکلاتی کاشان
ارزانترین تراورتن شکلاتی

انواع تراورتن شکلاتی

فارغ از دسته بندی این سنگ از لحاظ معدن استخراج، سنگ های تراورتن به دو دسته بی موج و موج دار تقسیم می شوند. لازم به ذکر است که جهت برش این سنگ ها عامل اصلی و تعیین کننده موج و هاله این سنگ است، یعنی ممکن است اگر سنگی را به صورت طولی برش دهند موج دار و اگر همان سنگ را به صورت عرضی برش بدهند بی موج باشد. انتخاب بی موج یا موج دار بودن این سنگ بر اساس نیاز بازار و مشتریان انجام می شود. در ادامه به توضیح  دو دسته بندی سنگ شکلاتی می پردازیم:

دسته بندی از لحاظ معدن:

دسته بندی ازلحاظ موج:

  • سنگ شکلاتی کاشان موج دار
  • سنگ شکلاتی کاشان بی موج
  • سنگ شکلاتی یزد موج دار
  • سنگ شکلاتی یزد بی موج
  • و…

سنگ تراورتن شکلاتی تیره کاشان، از سنگ های پر متقاضی به دلیل مقاومت فشاری بالا و رنگ خاص آن می باشد. امروزه به جهت آسیب کمتر و نتیجه بهتر برش سنگ ها با فناوری ها و تجهیزات پیشرفته روز دنیا مانند فشار آب و نور لیزر انجام می شود.

ویژگی های سنگ شکلاتی تراورتن

در ادامه به بررسی چند مورد از شاخص ترین ویژگی های سنگ شکلاتی تراورتن می پردازیم:

  1. جذب آب بالا: جذب آب پایین در هر سنگی که برای ساختمان سازی استفاده می شود بسیار مهم است، زیرا اگر سنگی جذب آب بالایی داشته باشد باعث بروز مشکلاتی مانند نم زدگی، رطوبت، یخ زدگی و… ساختمان می شود.
  1. ظاهر موج دار: موج دارن بودن سنگ سبب افزایش زیبایی ظاهری سنگ میشود. البته ناگفته نماند در بسیاری ازساختمان ها استفاده از سنگ نما با ظاهر یکدست تر بیشتر مورد استقبال است. بنابراین این مدل، مرغوب تراست و ازقیمت بالاتری برخوردار است.
  1. تخلخل بالا و چسبندگی خوب: به دلیل وجود تخلخل های بزرگ و کوچک در این نوع سنگ، سبک می باشد و به راحتی به ملات می چسبد به همین دلیل برای استفاده در نما و کار در ارتفاع گزینه مناسبی هستند.
  1. قیمت مناسب: استفاده از سنگ تراورتن برای نما، به دلیل قیمت به صرفه ایی که دارد در مقایسه با دیگر متریال نما مانند سنگ مصنوعی یا سرامیک بسیار مناسب و به صرفه است. دربین سنگ های تراورتن، سنگ شکلاتی کاشان قیمت مناسب تری دارد و بهترین گزینه برای افرادی است، که به دنبال سنگ نمای شکلاتی ارزان می باشند.
  1. مناسب با انواع شرایط آب و هوایی: سنگ تراورتن شکلاتی و تمامی سنگ هایی که در دسته تراورتن ها قرار دارند، مناسب برای تمامی شرایط آب و هوایی به خصوص مناطق خشک می باشد. به دلیل ساختار و مقاومتی که این سنگ دارد استفاده از آن در مناطق گرم یا سرد بلا مانع است.
  1. عایق صوت و حرارت: یکی از ویژگی های قابل توجه سنگ تراورتن عایق صوتی و حرارتی است. یعنی تا حد ممکن از ورود و خروج صوت و حرارت جلوگیری می کند .
  1. عدم جذب گرما: یکی از ویژگی های جالب سنگ تراورتن کاشان، عدم جذب گرما است و همیشه سطح آن سرد می باشد. به همین دلیل از آن در ساخت کف ساختمان ، کف و دیواره های پارکینگ، کف سالن های استخر و حمام و… استفاده می شود.
  1. مقاوم در برابر تغییر رنگ و شکل: این سنگ از مقاومت بالایی در برابر نورخورشید دارد و رنگ و بافت آن تا سال های زیاد بدون تغییر می ماند.

کاربرد سنگ شکلاتی تراورتن

سنگ شکلاتی تراورتن می تواند دربخش های مختلف ساختمان استفاده گردد. درادامه به ذکر چند مورد از پر تکرار ترین آنها می پردازیم :

  • نمای داخلی و داخلی ( سنگ تراورتن قابلیت استفاده برای تمامی نقاط ساختمان از جمله داخل ساختمان، فضاهای ورودی، دیوار و غیره را دارد. بهترین توصیه برای بیرون آمدن فضای ساختمان از یکنواختی، سنگ شکلاتی تراورتن کاشان، به خاطر رنگ تیره آن می باشد).
  • سنگ فرش پارکینگ (یکی از انتخاب های مناسب برای کف پارکینگ، سنگ تراورتن می باشد که در طرح ها و رنگ های مختلف موجود می باشد که رنگ شکلاتی آن، رنگی بسیار جذاب و پر متقاضی می باشد. علاوه بر آن از این سنگ می توانید در کف فضای داخلی ساختمان نیز استفاده کنید و به طراحی ساختمان جلوه ایی لوکس و زیبا بدهید.

و یکی از مهم ترین دلایلی که از این سنگ برای کف استفاده می شود این است که در تراورتن درصد جذب گرما بسیار پایین و همیشه سرد است و می توان از آن به عنوان یک گزینه مناسب برای کف فضای داخلی ساختمان و نشیمن استفاده کرد).

  • محوطه سازی
  • نمای اصلی و بیرونی
  • نمای اصلی و خارجی (سنگ تراورتن، محبوب ترین و پرکاربردترین سنگ برای نما است. سنگ شکلاتی هم به خاطر جنس و هم به خاطر ظاهر زیبایی که دارد در بین تمامی سنگ های نما از تقاضای بالایی برخوردار است).
  • نمای کلاسیک و مدرن (استفاده از سنگ تراورتن به عنوان نمای کلاسیک در کشور ایران بسیار گسترده است. طراحی نمای کلاسیک با سنگ های تراورتن را می توان در رنگ های مختلفی دید، که رنگ شکلاتی آن بسیارپر متقاضی می باشد. همچنین از این سنگ می توان به عنوان نمای رومی استفاده کرد. زیرا این سنگ نه تنها از استحکام بالایی برخوردار است و قابلیت تراش به شکل های مختلف را دارد بلکه در برابر عوامل محیطی مانند باران های اسیدی، بارش برف و باران و… از مقاومت لازم برخوردار است. نمای رومی سبب مجلل و لوکس شدن ساختمان می شود).
  • روسازی پارکینگ
  • ساخت مصنوعات تزئینی و سنگی ( سنگ تراورتن به دلیل ساختار ویژه و خاصی که دارد، قابل استفاده در ساخت مجسمه، مبل سنگی، گیوتین، حکاکی و… می باشد.
فروش سنگ تراورتن شکلاتی موج دار
خرید سنگ تراورتن یزد

 قیمت سنگ شکلاتی تراورتن

قیمت سنگ شکلاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در مورد آنها به صورت مختصر به توضیح آنها می پردازیم:

  • نوع موج و هاله موثر بر قیمت سنگ تراورتن: هرچه قدر موج موجود در یک سنگ کمتر باشد، آن سنگ مرغوب تر است و به همین دلیل از قیمت بیشتری برخوردار است.
  • نوع برش و فرآوری موثر بر قیمت سنگ تراورتن : هرچه قدر ابعاد سنگ بیشتر و دقیق تر باشد، آن سنگ از قیمت بیشتری برخوردار است. همچنین اگر سنگ با دقت بیشتری فرآیند فرآوری را طی کرده باشد، مرغوب تر و از قیمت بالاتری برخوردار است.

 سنگ تراورتن شکلاتی اصفهان

سنگ شکلاتی تراورتن اصفهان، از سنگ های محبوب برای ساختمان سازی است که از زیبایی و مقاومت بالایی برخوردار است. این سنگ دارای طرح های مختلف و قیمت مناسب هستند و گزینه ایی ایده آل برای نمای داخلی و خارجی ساختمان به شمار می روند. سنگ تراورتن اصفهان قابل استفاده در تمامی سبک های طراحی از جمله کلاسیک و مدرن می باشد. اگر به دنبال خرید سنگ شکلاتی اصفهان با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی، همراه با دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر هستید، می توانید با کارشناسان مجموعه سنگیران به شماره ۰۹۱۳۰۰۰۰۶۲۷ تماس بگیرید.

خرید سنگ شکلاتی

سنگ تراورتن شکلاتی اصفهان، به دلیل رنگ خاص و منحصر به فردی که دارد، از محبوبیت زیادی در بین معماران، پیمان کاران و طرفداران سنگ نمای ساختمانی پیدا کرده است. برای استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر بهتر است از مشاوران خبره و کارخانه های معتبر در این زمینه کمک بگیرید. برای بسیاری از افراد، قیمت تمام شده امری بسیار مهم است، پس برای خرید به صرفه لازم است، یا به صورت حضوری یا آنلاین به مراکز فروش و کارخانه های تولیدی معتبر، مراجعه کرده تا علاوه بر خریدی به صرفه، خریدی با کیفیت عالی را تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از کارشناسان مجموعه سنگیران، متشکل از تیمی متخصص در زمینه سنگ نمای ساختمانی کمک بگیرید تا با خیالی راحت، خرید خوبی را تجربه کنید.