خرید سنگ ترامیت میاندوآب

ترامیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

استعلام سریع

فهرست مطالب

سنگ ترامیت میاندوآب یک سنگ پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است. اگردر حوزه سنگ های ساختمانی فعالیت می کنید یا به عنوان مصرف کننده به دنبال استفاده از یک سنگ ساختمانی خوب هستید، حتما نام سنگ ترامیت به گوشتان آشنا است. این سنگ از ویژگی های منحصر به فردی مانند: قیمت و کیفیت مناسب که تمامی افراد به دنبال هستند برخوردار است. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سنگ هستید ما در این مقاله سعی داریم تا توضیحات کامل تری نسبت به این سنگ در اختیار شما قرار دهیم.

سنگ ترامیت چه ویژگی هایی دارد؟

از ترکیب دو سنگ تراورتن و مرمریت سنگ ترامیت تشکیل می شود. این سنگ از جمله سنگ های رسوبی می باشد و مواد تشکیل دهنده آن آهک، خاک رس و ماسه می باشد. سنگ ترامیت، شباهت زیادی به سنگ تراورتن دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد غیر متخصص در این زمینه، در شناخت این دو سنگ دچار اشتباه می شوند. به دلیل این که در مراحل تشکیل این سنگ، فشار و دمای زیادی به آن اعمال نشده، دارای میزان زیادی آهک است.

در کنار آهک ، مواد دیگری همچون خاک رس و ماسه در تشکیل این سنگ نقش زیادی داشته اند. ویژگی های این سنگ بسیار شبیه سنگ تراورتن و مرمریت است رنگ این سنگ به دلیل عدم وجود ناخالصی ها اغلب روشن و یک دست می باشد. همین ویژگی سفید بودن سنگ ترامیت باعث شده تا این سنگ از سنگ های محبوب مهندسان و معماران ساختمان باشد.

یکی از انواع محبوب این سنگ، ترامیت سفید میاندوآب می باشد، که در عرض استاندارد ۴۰ سانتی متر، ضخامت ۱٫۷ سانتی متر و طول آزاد بریده می شود. با وجود شباهت زیاد سنگ تراورتن و ترامیت، اما اگر کسی در این زمینه متخصص باشد با کمی دقت متوجه تفاوت سنگ ترامیت و تراورتن می شود. سنگ ترامیت ظاهری یک دست تر و کیفتی خوش برش تر، سبک تر و با تخلخل کمتر نسبت به تراورتن دارد. از لحاظ کاربرد نیز، سنگ تراورتن مناسب برای کف و سنگ ترامیت مناسب برای نمای ساختمان است.

همچنین هیچ کدام از این دو سنگ مناسب هیچ قسمت از فضای آشپزخانه نیستند. علاوه بر آن، این دو سنگ از لحاظ قیمت نیز تفاوت دارند، به طور کل قیمت سنگ ترامیت نسبت به تراورتن کمتر است. اما به نسبت کیفیت ممکن است، قیمت بعضی از سنگ های ترامیت درجه یک نسبت به سنگ های تراورتن بیشتر باشد.

ویژگی‌های سنگ ترامیت

ترامیت نیز مانند باقی سنگ ها، ویژگی های خاصی دارد. این سنگ از ویژگی های مهمی برخوردار است که باعث جذب طرفداران زیادی به سمت آن شده است. در ادامه به توضیح اصلی ترین ویژگی های سنگ ترامیت می پردازیم:

  • رنگ بندی متمایز و جذاب: سنگ ترامیت، بسیار یک دست و روشن است. همین امر باعث می‌شود بسیاری ازافراد برای نما این سنگ را انتخاب کنند. این سنگ به طور معمول در رنگ‌های روشن استخراج می‌شود. رنگ بندی این سنگ معمولا در دسته رنگ های سفید، کرمی و خاکستری روشن است.
  • یک دست بودن رنگ: ویژگی دیگری که سبب زیبایی بالای سنگ ترامیت می‌شود، میزان رگه‌ و بازی نقوش کم در بافت سنگ است. در واقع این ویژگی باعث می‌شود که نمای ساختمان، ظاهری صاف و یک دست داشته باشد. عدم یکدستی سنگ، به خصوص برای افرادی که قصد اجرای نمای نئوکلاسیک و رومی دارند اصلا خوشایند وقابل قبول نمی باشد.
  • وزن کم و چسبندگی زیاد به ملات: میزان وزن وچسبندگی به ملات هر سنگ بستگی به میزان تخلخل هرسنگ دارد. هرچه تخلخل بیشتر، میزان چسبندگی سنگ به ملات بیشتر و بالعکس. پس برای کسانی که وزن سنگ و در نهایت وزن سازه مهم است این سنگ گزینه مناسبی می باشد.
  • ساب پذیری و برش خوب: درساختمان سازی گاهی اوقات، لازم است که سنگ، هنگام اجرا بر روی کار به اشکال مختلف دربیاید. بنابراین مهم است که سنگ قابلیت برش و ساب پذیری خوبی داشته باشد. در سنگ ترامیت به دلیل وجود ماسه و خاک رس ساب پذیری و برش به آسانی انجام می شود.
  • قیمت به صرفه: برای اکثر افراد کاهش هزینه های ساخت و سازدرکنارکیفیت مطلوب بسیار مهم است. بنابراین می توان گفت سنگ های ترامیت بهترین گزینه برای این افراد هستند تا در کنار ساخت یک نمای با کیفیت، بتوانند هزینه های خود را به بهترین نحو ممکن کاهش دهند.
کاربرد سنگ ترامیت میاندوآب
قیمت سنگ ترامیت میاندوآب

انواع سنگ ترامیت

در سرتاسر ایران معادن سنگ ترامیت وجود دارد و هرکدام از ویژگی های کمی و کیفی متفاوتی برخوردار هستند. درادامه به معرفی ۸ مورد از بهترین معادن ترامیت می پردازیم:

  • سنگ ترامیت بوکان: این سنگ بسیار محبوب است و رنگ زمینه آن سفید یکنواخت و بدون رگه می باشد. علاوه بر آن، قیمت سنگ ترامیت بوکان به نسبت تراورتن سفید بسیار مناسب تراست.
  • سنگ ترامیت میاندوآب: ترامیت میاندوآب، وزن سبکی دارد و قابل استفاده در بخش های مختلف ساختمان می باشد. قابلیت برش ترامیت میاندوآب نسبت به سنگ های دیگر آسان تر می باشد و همین ویژگی باعث برش سنگ درابعاد مختلف شده است.
  • سنگ ترامیت نقده: یکی از بهترین سنگ های ترامیت ایران، ترامیت نقده است. از ویژگی های خوب این سنگ قیمت مناسب، قد بلند و رنگ روشن می باشد و قابل استفاده در بخش ها مختلف ساختمان می باشد. این سنگ در سه سورت سوپر، خط دار و زردی دارموجود می باشد.
  • ترامیت همدان: ترامیت همدان بسیار با کیفیت است. این سنگ ظاهر زیبا و تخلخل کمی دارد و بسیار برای نما مناسب است و به همین دلیل در میان خریداران بسیار محبوب است.
  • ترامیت مرودشت: این سنگ، قابلیت ساب پذیری بالایی دارد. به دلیل یک دست بودن رنگ ها در این سنگ، قابلیت استفاده در متراژهای بالا برای نمای ساختمان را دارد.
  • ترامیت کردستان: ترامیت کردستان با ظاهری سفید، زیبا، یکدست وقیمتی به صرفه، به یکی از سنگ های پراستفاده در نمای ساختمان تبدیل شده است.
  • ترامیت سفیدکوه: یکی دیگر از سنگ های مناسب برای نما با ظاهر سفید یک دست، ترامیت سفید کوه است. این سنگ هم کیفیت وهم قیمت مقرون به صرفه ایی دارد.
  • ترامیت سمیرم: سورت سوپراین سنگ، بدون وجود هیچ رگه ایی از کیفیت بالایی برخورداراست. این سنگ نیز تخلخلی کمی دارد و برای محیط های مرطوب نیز قابل استفاده می باشد.

نانوسنگ ترامیت چیست؟

سنگ ترامیت هم مانند دیگرسنگ ها در انواع و کاربرد های مختلف وجود دارد. این سنگ بر اساس کاربردی که دارد درهنگام فرآوری در کارخانه با مواد مخصوص فرآوری می شود تا دوام و مقاومت سنگ افزایش پیدا کند. بنابراین لازم است، برای هر قسمت از ساختمان، سنگ ترامیت مخصوص به آن استفاده گردد. از مهم ترین این فرآیندها، فرآیند ضدآب سازی سنگ های مخصوص نما، کف و یا دیواره های حیاط است.

بیشترین کاربرد سنگ ترامیت در نمای ساختمان است. به هیمن دلیل لازم است که تخلخل های زیاد این سنگ به خوبی با بهترین مواد(مواد نانو یا نانو سیلیس)، ضد آب شود.

سنگ ترامیت میاندوآب چه ویژگی هایی دارد؟

ترامیت میاندوآب به علت داشتن مقدار زیادی آهک و ترکیب آن با خاک رس و ماسه، به نسبت تراورتن و مرمریت وزن سبک تری دارد و بسیار خوش تراش و صیقل پذیر می باشد، که باعث می شود این سنگ، به راحتی برش خورده و به اشکال مختلفی دربیاید.

مزایا سنگ ترامیت میاندوآب

ترامیت میاندوآب از مزایای زیادی برخوردار است که در زیر به توضیح چند مورد از آنها می پردازیم:

  • طیف رنگی روشن این سنگ سبب روشن تر شدن نما و یا فضای داخلی ساختمان می شود
  • ویژگی ساب پذیری و برش خوب این سنگ باعث افزایش درخواست ها برای این سنگ شده است.
  • قیمت مناسب در مقایسه با سنگ تراورتن و مرمریت این سنگ را در دسته سنگ های پرفروش قرار داده است.
  • داشتن زمینه ایی پاک و بدون وجود هیچ رگه و ناخالصی، که باعث شده این سنگ بسیار مورد تقاضا قرارگیرد.
ویژگی های سنگ تراورتن میاندوآب
قیمت سنگ تراورتن میاندوآب

معایب سنگ ترامیت میاندوآب

ترامیت میاندوآب هم مانند سایر سنگ ها در برابر مزایایی که دارد، شامل معایبی نیز می شود که در زیر به توضیح چند مورد از آنها می پردازیم:

  • تخلخل و جذب آب بالا
  • لکه پذیری و کثیفی بالا به دلیل رنگ روشن
  • تراکم پایین

کاربردهای سنگ ترامیت میاندوآب

از بهترین کاربرد های ترامیت میاندوآب استفاده در نمای بیرونی، دیوارپارکینگ، دیوار راه پله، نورگیر و کف پوش می باشد. استفاده از این سنگ برای نمای بیرونی اغلب در مناطق با آب و هوای خشک استفاده می گردد.

ترامیت میاندوآب سوپر

سنگ ترامیت هم مانند دیگر سنگ ها دارای سورت ها و دسته بندی های متفاوت است. طیبعی است که هرچه سنگ سورت بالاتری داشته باشد از کیفیت و قیمت بالاتری برخورداراست.  این دسته بندی کیفیت سنگ های ترامیت بر اساس عوامل مختلفی سنجیده می شود که در ادامه به بررسی چند مورد از مهم ترین آنها می پردازیم:

  • هرچه رنگ سنگ یکدست تر باشد و خطوط و موج های رنگی بر روی آن کمتر باشد سنگ از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • به دلیل کاربرد زیاد سنگ های روشن در ساختمان سازی میزان درخواست برای این سنگ بالاتر است و درنتیجه از قیمت بالاتری برخورداراست.

قیمت سنگ میاندوآب

قیمت این سنگ به عوامل مختلفی از جمله ابعاد سنگ، نوع فرآوری، متراژ موجود و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. اگر شماهم به دنبال راهی برای ساختن یک ساختمان و نمای ارزان هستید، انتخاب سنگ ترامیت بهترین گزینه می باشد. زیرا این سنگ در عین داشتن کیفیت خوب از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. استفاده از این سنگ سبب می شود که شما درکنار داشتن نمایی با کیفیت، هزینه ی مناسبی را برای شما دربر دارد.

کارخانه سنگ میاندوآب سوپر

سنگ ترامیت در ایران دارای معادن مختلفی می باشد، که همین موضوع سبب گستردگی نام وکیفیت سنگ های ترامیت شده است. به طور معمول نام سنگ ها از نام معدن آن گرفته می شود. از بهترین معادن سنگ ترامیت در ایران به معادن سمیرم، بوکان و میاندوآب می توان اشاره کرد. در میان تمامی انواع ترامیت ترامیت بوکان بهترین نوع آن می باشد.